Firmalar, markalar, şirketler ve müşteriler.... En önemli
unsur elbette ki kalitedir. Gerek alışverişi gerçekleştiren firmalar gerekse
müşteriler birbirlerine karşı olan beklentileri hep kalite yönündedir. Peki, bu
kalite nasıl belirlenebilir? Kaliteyi belirlemek için ne yapmak gerekir ve
bunun evrensel bir açıklaması var mıdır? Elbette ki bu sorular birçok insanın
düşündüğü ve de araştırdığı konuların başında gelmektedir. Bakıldığı zaman da
kalite konusunun ne kadar geniş ve insanlar arasında ne kadar önemli bir konu
halinde meydana geldiği görülmektedir. ISO 9001 de bir diğer anlamı ile kalite olarak adlandırılabilir aslında. ISO ne anlama gelir? Şeklinde bir
sorunun cevabını ise şu şekilde verebiliriz. ISO, Organization for standardizasyon anlamına gelmektedir. Bunu
açmak gerekirse, Uluslararası standardizason örgütünün oluşturduğu bir kalite
yönetim standardı olarak da bilinmektedir. Bahsettiğimiz şekilde kalitenin
standardı var mıdır? Diye düşünen bir insan için ISO tam da rehberlik bir sistemdir. Dünyada kalitenin standardının
oluştuğu ve de herkes tarafından bilinip kabul gördüğü bir sistemi ortaya
koymaktadır. Kalite herkes tarafından aranılan ve insanlar arası iletişimde de
çok önemli bir konudur ve aynı şekilde ISO
bunu evrensel bir oluşumda insanlara sunma girişiminde bulunmuştur. Aynı
şekilde ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin
uygulanması ile ilgili olarak belirtilen şartları içerisinde barındırmaktadır.
Ve bu kalite sistemini oturtmuş yerlere verilen belge olarak da adlandırılabilir.